JSB Motorsport

Over

Dat ik ben begonnen met crossen is te danken aan Johnny vd Manakker, hij crosste al een tijdje en vroeg mij of ik niet een keertje mee wilde doen, had ik dat maar niet gedaan !!

Mijn eerste wedstrijd was in 1997 in Horst op het terrein aan het spoor waar nu de Rabobank staat, ik reed met de golf 1 van Johnny en hij met z’n Fiat X1/9. Wat de uitslag was is niet meer bekend. Kort hierna stond in de snuffelkrant ( marktplaats bestond nog niet ) een Ford Escort te koop, crossklaar met banden en alles erbij voor 250 gulden, met deze auto heb ik nog een paar keer gereden en zelf m’n eerste beker gescoord : een eerste plaats in Asten. Toen was het hek van de dam.

In de winter van 1997-1998 werd een nieuwe Escort gebouwd zodat ik ook europokaal mocht rijden. In 1998 werd er dus voor de ASUZ in de rodeo klasse en 2 x  bij de europokaal in Terwolde en Loenen gereden. In Terwolde werd zelfs de finale bereikt maar helaas uitgevallen. Maar bij de europokaal toch 89 geworden van de 116 deelnemers in de toerwagenklasse tot 1600 cc.

Dat moest beter dus werd er in de winter van 1998-1999 een Escort bij gebouwd speciaal voor de europokaal. Met een opgevoerde motor, deze werd, om geld te besparen, zelf gebouwd. Laat ik het zo zeggen, ik heb er erg veel van geleerd!! Na 3 blokken op de testbank kapot en 1 in Neerkant was het wel leuk geweest. De rest van het jaar met m’n oude Fordje gereden deze deed het altijd.

In 1997 werd er bij de ASUZ een nieuwe klasse opgericht : de FUN klasse. Het was de bedoeling dat diegene die bij de Rodeo te hard duwde in deze klasse gingen rijden. Dit was echt iets voor ons, niet dat wij zo’n wringers waren maar toch. In de eerste jaren mocht alles dus ook grote amerikanen. Ook ik reed in deze klasse mee met allerlei auto’s. In 1998 is Johnny kampioen geworden in deze klasse.

In 1999 heb ik erg veel wedstrijden gereden, bij de europokaal 42 geworden van de 141 rijders in de toerwagenklasse tot 1600cc en bij de ASUZ Kampioen in de Funklasse.

In 2000 door ziekte niet gereden, de blauwe europokaal Escort verkocht en alle Fun wrakken afgevoerd. Einde van dat jaar een platte kever gekocht. Omdat ik een paar dingen niet zo goed doordacht vond uiteindelijk alles weggegooid op de versnellingsbak, vloerplaat, vooras en draagarmen na en opnieuw begonnen.

In de winter van 2000-2001 de kever afgemaakt en in 2001 7 wedstrijden gereden met de auto bij de ASUZ en bij de Kempen.

In de winter van 2001-2002 veel punten aan de auto verbeterd, na een paar wedstrijden bij de Kempen in Alphen aan Ed vd Meeren verkocht, deze heeft hem later aan John Jansen verkocht die er 2008 kampioen bij de Kempen mee is geworden.

In de zomer van 2002 begonnen aan een nieuwe kever met Honda Blackbird motor.

Team Maashorst werd langzaam geboren en  Sander zou voor de titel gaan in het 2003 europokaal kampioenschap, om hem te helpen zou ik met een golf1 met 2 liter motor rijden. Van helpen is niet veel gekomen, de auto van Sander was snel genoeg en die van mij bleef aangepaste versnellings bakken eten. Later dat jaar mijn platte kever verkocht aan Dirk Dickopp uit Duitsland.

Omdat Johnny inmiddels een sprinter had heb ik in Veulen de monteurs race gereden, dit ging natuurlijk een stuk beter als zo’n stuiter kever. Daarom in 2004 een frame gekocht bij John vd Coelen uit Baarlo. Met deze auto cross ik nu nog, al is er wel veel aan veranderd. Met deze auto in 2005 en 2006 diverse wedstrijden  gereden bij de europokaal en in Duitsland. Het mooiste tot nu toe was in 2005 het mogen rijden van de superfinale in Loenen en met een dikke beker naar huis gaan.

Doordat ik in 2007  en 2008 niet heb gereden ivm het bouwen van m’n huis, had ik wel de tijd om de auto een keer grondig te verbouwen. Er kwam een sper achter in en ook de wiel ophanging voor en achter zijn veranderd.

In 2009 de draad weer opgepakt in het DRCV kampioenschap ( Duitsland ) Dat viel niet mee na 2 jaar, maar toch een goed seizoen gereden 5 plaats in klasse 7 en een 6 plaats in klasse 10 met maar de helft van de wedstrijden gereden.

Voor 2010 staat een volledig DRCV kampioenschap op de planning doel is een top 3 klassering in de klasse 10 sprint tot 1150cc. van die top 3 klassering is nier veel terecht gekomen. Door een ongeval in Herbern beide handen gekneusd en wat botjes gebroken.

2011 weer fris aan de start, nu met stuurbekrachtiging ! Een super jaar gereden Duits kampioen in de klasse 10 en superkampioen van de sprinters in 2011. Omdat ik in 2012 voor mezelf zou beginnen heb ik besloten om de auto te verkopen aan Marcel Schröer.

2012 Eigen baas zonder crossauto, heb nu wel meer tijd om voor klanten motoren en versnellingsbakken te maken. Tevens bij Peters Autosport een frame gekocht, zonder ophangingen want die maken we zelf.

JSB Motorsport